Strona sklepu internetowego jest twarzą Twojego biznesu z artykułami elektronicznymi. Wyniki Twoich działań w dużej mierze zależą od wygody witryny, jej projektu i zawartości informacyjnej. Na przykład ekran główny jest prawdopodobnie najważniejszą częścią witryny. Jeśli go to nie zainteresuje, odwiedzający nie będzie nawet przewijał dalej i dowie się, że tak naprawdę oferujesz najlepszy produkt na rynku. Jeśli odwiedzający uzna, że wyszukiwanie interesującego go produktu jest niewygodne, zamknie Twoją witrynę i przejdzie do konkurencji. Jest to logiczne, ponieważ każdy z nas chce zaoszczędzić czas przy wyborze produktu, a nie marnować go na rozwiązywanie „labiryntu” prowadzącego do pożądanego produktu.
Menedżerowie Oise Trade Polska
https://oisetrade.pl/pl/blog/ wymieniają niektóre z błędów popełnianych przez przedsiębiorców przy tworzeniu strony sklepu internetowego.
Dwie skrajności
Najdroższa lub najtańsza witryna. Przedsiębiorcy, których budżet jest albo zbyt duży, albo bardzo ograniczony, popadają w te dwie skrajności. Obie opcje są złe.
Nie zmuszaj ludzi do pisania dużo
Duża ilość pól do wypełnienia przy składaniu zamówienia to jeden z największych błędów popełnianych przez przedsiębiorców. Załóżmy, że według statystyk co dziesiąty odwiedzający Twój sklep internetowy wkłada produkt do koszyka, ale tylko jeden z nich realizuje zamówienie. Dlaczego? Powodem jest ogromna liczba pytań. Pamiętaj: im mniej pól Klient będzie musiał wypełnić podczas składania zamówienia, tym wyższy będzie współczynnik konwersji. Zostaw tylko najważniejsze rzeczy, a wszystko inne można wyjaśnić przez telefon, nalegają menedżerowie Oise Trade.